מחקר: שימוש במריחואנה תורם להגנה מפני סוכרת

עישון מריחואנה עשוי למנוע התפתחות של סוכרת, אחת המחלות הנפוצות והמתפשטות ביותר בעולם.

משתמשים קבועים בקנאביס הראו נתונים נמוכים יותר של אינסולין לאחר אכילת מזון. מסקנתם של החוקרים היא שעישון מריחואנה עשוי למנוע התפתחות של סוכרת, אחת המחלות הנפוצות והמתפשטות ביותר בעולם

המחקר, שפורסם בירחון הרפואה האמריקני (“The American Journal of Medicine“), נערך במרכז המחקר “בית ישראל” בבוסטון, ארה”ב, במשך 5 שנים ובו השתתפו למעלה מ-5,000 אנשים שענו על שאלות בנוגע להרגלי השימוש שלהם במריחואנה.

תוצאות המחקר מראות כי משתמשים קבועים הציגו רמות נמוכות יותר של אינסולין לאחר אכילת מזון. אינסולין הוא הורמון המיוצר בגופנו ותפקידו לווסת את רמות הסוכר בדם לאחר אכילת מזון כך שלא תהינה גבוהה מדי. הממצאים הובילו את החוקרים למסקנה שעישון קנאביס עשוי לתרום להגנה מפני סוכרת.

מנתוני המחקר נראה שקרוב ל-2,000 מתוך 5,000 הנשאלים השתמשו בקנאביס בשלב מסויים בחייהם ויותר מ-10% אחוזים מהם (579) צורכים מריחואנה וחשיש באופן קבוע גם היום. מתוך כלל הנבדקים, רק אלו שהשתמשו בקנאביס במהלך החודש האחרון, הראו עדויות להגנה מפני התפתחות סוכרת. אצל אלו המוגדרים כצרכנים קבועים נמצאו 16% אחוזים פחות אינסולין לאחר סעודה, מאשר אצל אלו שלא השתמשו בקנאביס מעולם.

מוריי מיטלמן, אחד מעורכי המחקר, ציין כי קנאביס כבר הוכח בעבר כתורם להגנה מפני סוכרת וכן למניעת השמנת יתר.

בישראל יש היום קרוב ל-300,000 איש המשתמשים בתרופות כלשהן לטיפול בסוכרת. ניתן רק לדמיין את גודל ההפסד הכספי העלול להיגרם לחברות המייצרות את התרופות באם יותר שימוש בקנאביס לחולי סוכרת.

ראו גם: מחקר ישראלי חדש: קנאביס לטיפול במחלת קרוהן

צפו: כיצד עוזר קנאביס לטיפול בסוכרת:

איזה קנאביס אתה?

מקור

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר